قابل توجه دانشجویان ورودی 91 :
برنامه انتخاب واحد رشته های دبیری 91 در نیم سال اول سال تحصیلی 96-95
با احترام و ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، بدینوسیله برنامه زمان بندی انتخاب واحد، معرفی به استاد ویژه رشته های دبیری 91 به شرح ذیل اعلام می گردد
جدول 1- برنامه انتخاب واحد رشته های دبیری 91 در نیم سال اول سال تحصیلی 96-95
|
روز |
تاریخ |
|
شنبه |
10/07/95 |
جدول 2- برنامه امتحانی مشمولین معرفی به استاد رشته های دبیری 91 در نیم سال اول سال تحصیلی 96-95
|
رشته |
عنوان درس |
شرایط اخذ درس |
استاد |
تاریخ امتحان |
|
دبیری علوم اجتماعی |
جامعه شناسی خانواده منبع : جامعه شناسی خانواده دکترباقر ساروخانی |
|
دکتر حسین جمالی |
15/07/95 ساعت10 صبح |
|
|
اندیشه اسلامی 2 منبع: اندیشه اسلامی 2 دکتر محمد رضایی و دکتر سبحانی |
کسانی که علاوه بر جامعه شناسی خانواده فقط این درس را پاس ننمود ه اند |
استاد عبدالله فاتحی |
16/07/95 ساعت10 صبح |
|
|
مبانی جامعه شناسی منبع: مبانی جامعه شناسی محسن ثلاثی |
کسانی که علاوه بر جامعه شناسی خانواده فقط مبانی روان شناسی و مفاهیم اساسی را پاس ننمود ه اند |
دکتر حسین جمالی |
16/07/95 ساعت10 صبح |
|
|
تاریخ تحلیلی صدراسلام منبع:تاریخ تحلیلی صدر اسلام دکتر محمد نصیری تا ص170 |
کسانی که علاوه بر جامعه شناسی خانواده فقط این درس را پاس ننمود ه اند |
دکتر رضا دشتی |
16/07/95 ساعت10 صبح |
|
|
جامعه شناسی قشرها ونابرابری ها منبع جامعه شناسی قشرها و نابرابری ها حسن ملک |
کسانی که علاوه بر جامعه شناسی خانواده فقط این درس را پاس ننمود ه اند |
دکتر حسین جمالی |
16/07/95 ساعت10 صبح |
|
دبیری ادبیات و زبان فارسی |
نظریه های یادگیری و آموزش جزوه آموزشی استاد رستمی |
کسانی که تمامی واحد های درسی را در طول دوره کسب کرده باشند و فقط همین درس با درس آموزش و پرورش تطبیقی را نگذرانده باشند |
استاد مجید رستمی |
15/07/95 ساعت10 صبح |
|
آموزش و پرورش تطبیقی با تاکید بر دوره های تحصیلی منبع: آموزش و پرورش تطبیقی دکتر آقازاده انتشارات پیام نور |
کسانی که تمامی واحد های درسی را در طول دوره کسب کرده باشند و فقط همین درس با درس نظریه های یادگیری و آموزش را نگذرانده باشند |
دکتر علی اکبر قاسمی |
16/07/95 ساعت10 صبح |
|
|
دبیری زبان انگلیسی |
فلسفه تربیت در ج.ا.ا منبع:بخش اول سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش |
کسانی که تمامی واحد های درسی را در طول دوره کسب کرده باشند و فقط همین درس با درس نظریه های یادگیری زبان انگلیسی را نگذرانده باشند |
دکتر علی اکبر قاسمی |
15/07/95 ساعت10 صبح |
|
نظریه های یادگیری زبان انگلیسی/ منبع:How Languages are learned? By: Patsy M. Lightbown & Nina Spada ( OUP) |
کسانی که تمامی واحد های درسی را در طول دوره کسب کرده باشند و فقط درس فلسفه تربیت در ج.ا.ا را نگذرانده باشند. |
خورشید منصوری |
16/07/95 ساعت10 صبح |
جدول 3- عناوین دروس باقی مانده رشته دبیری ادبیات 91 در نیم سال اول سال تحصیلی 96-95
|
ردیف |
درس افتاده یا پاس نکرده |
درس تطبیق داده شده جهت اخذ |
واحد |
|
|
نظری |
عملی |
|||
|
1 |
نظم غیر روایی 3 |
متون نظم 8(صائب و بیدل) |
2 |
|
|
2 |
قالب های نوین نظم |
ادبیات انقلاب اسلامی |
2 |
|
|
3 |
زبان تخصصی 1 |
زبان تخصصی |
2 |
|
|
4 |
دانش خانواده |
دانش خانواده |
2 |
|
|
5 |
کلیات روش ها و فنون تدریس |
ادبیات داستانی |
2 |
|
|
6 |
زبان تخصصی2 |
تجربه های خاص حرفه ای در آموزش زبان وادبیات فارسی |
1 |
|
|
7 |
|
آموزش و پرورش تطبیقی با تاکید بر دوره های تحصیلی |
2 |
|
|
8 |
|
نظریه های یادگیری و آموزش |
2 |
|
جدول 4- عناوین دروس باقی مانده رشته دبیری زبان انگلیسی 91 در نیم سال اول سال تحصیلی 96-95
|
ردیف |
درس افتاده یا پاس نکرده |
درس تطبیق داده شده جهت اخذ |
واحد |
|
|
نظری |
عملی |
|||
|
1 |
-------- |
فلسفه تربیت در ج.ا.ا |
3 |
|
|
|
تاریخ تحلیلی صدر اسلام |
تاریخ تحلیلی صدر اسلام |
2 |
|
|
3 |
-------- |
فلسفه تربیت رسمی و عمومی |
2 |
|
|
4 |
مدیریت آموزشی |
مدیریت آموزشگاهی |
2 |
|
|
5 |
دستور نگارش 2 |
اصول آزمون سازی زبان |
2 |
|
|
6 |
------ |
نظریه های یادگیری زبان انگلیسی |
3 |
|
|
7 |
------- |
تاریخ اندیشه و عمل تربیتی در اسلام و ایران |
2 |
|
|
8 |
------- |
روان شناسی تربیتی |
2 |
|
|
9 |
------- |
انقلاب اسلامی ایران |
2 |
|
جدول 5- عناوین دروس باقی مانده رشته دبیری دبیری تاریخ 91 در نیم سال اول سال تحصیلی 96-95
|
ردیف |
درس افتاده یا پاس نکرده |
درس تطبیق داده شده جهت اخذ |
واحد |
|
|
نظری |
عملی |
|||
|
1 |
مدیریت آموزشی |
مدیریت آموزشگاهی |
2 |
|
|
2 |
تاریخ تحولات سیاسی جهان اسلام ازقرن7تا10هجری |
آموزش پرورش تطبیقی |
2 |
|
|
3 |
تاریخ اندیشه های سیاسی دراسلام وایران |
تاریخ تحولات جریان های فکری جهان اسلام |
2 |
|
|
4 |
آشنایی باقانون اساسی |
آشنایی با قانون اساسی |
2 |
|
|
5 |
تاریخ تحولات سیاسی اجتماعی فرهنگی ایران در دوره سلجوقیان |
طراحی آموزشی تاریخ +طراحی واحدیادگیری آموزش تاریخ |
1+1 |
|
|
6 |
دانش خانواده وجمعیت |
دانش خانواده وجمعیت |
2 |
|
|
7 |
تاریخ تحولات سیاسی اجتماعی ایران ازانقراض قاجار تاکودتای28مرداد |
فلسفه معلمی آموزش تاریخ+کارنمای معلمی یا پروژه |
1+1 |
|
|
8 |
قرائت متون تاریخی به زبان خارجی2 |
اصول وروشهای راهنمایی ومشاوره |
1 |
|
|
9 |
تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی |
تاریخ فرهنگ وتمدن اسلامی |
2 |
|
|
10 |
تاریخ نگاری وتحولات آن درایران وجهان |
برنامه ریزی درسی آموزش تاریخ+راهبردهای آموزش تاریخ |
|
1+1 |
|
11 |
روش تحقیق در تاریخ |
روش تحقیق آموزش تاریخ |
1 |
1 |
|
12 |
زبان خارجی |
زبان انگلیسی |
3 |
|
|
13 |
قرائت متون تاریخی به زبان خارجی 1 |
تاریخ تمدن های باستانی جهان (بین النهرین،مصر،هند،چین) |
2 |
|
|
14 |
مبانی جامعه شناسی |
پژوهش و توسعه حرفه ای 2 و 3 |
|
2 |
|
15 |
اسناد و قوانین آ.پ |
اسناد و قوانین آ.پ |
2 |
|
|
16 |
تاریخ تحولات سیاسی در دوره صفویه |
تاریخ فرهنگ وتمدن ایران در دوره صفویه+تاریخ تحولات سیاسی اجتماعی دوره صفویان |
2+2 |
|
|
17 |
انقلاب اسلامی و ریشه های آن |
انقلاب اسلامی و ریشه های آن |
2 |
|
|
18 |
تاریخ اروپا از جنگ جهانی اول تا کنون |
تاریخ اروپا از جنگ جهانی اول تا کنون |
2 |
|
|
19 |
----------- |
سیره تربیتی پیامبر واهل بیت |
2 |
|
|
20 |
---------- |
تاریخ اندیشه وعمل تربیتی دراسلام وایران |
2 |
|
|
21
|
--------- |
فلسفه تربیت درج.ا.ا |
3 |
|
|
22 |
---------- |
فلسفه تربیت رسمی وعمومی درج.ا.ا |
2 |
|
جدول 6- عناوین دروس باقی مانده رشته دبیری علوم اجتماعی 91 در نیم سال اول سال تحصیلی 96-95
|
ردیف |
درس افتاده یا پاس نکرده |
درس تطبیق داده شده جهت اخذ |
واحد |
|
|
نظری |
عملی |
|||
|
1 |
اندیشه اسلامی2 |
اندیشه اسلامی 2 |
2 |
|
|
2 |
کارورزی2 |
کارورزی2 |
|
2 |
|
3 |
مبانی روانشناسی(مفاهیم اساسی) |
مبانی جامعه شناسی |
3 |
|
|
4 |
تاریخ تحلیلی صدر اسلام |
تاریخ تحلیلی صدراسلام |
2 |
|
|
5 |
جامعه شناسی قشرهاونابرابری ها |
جامعه شناسی قشرها ونابرابری ها |
2 |
|
|
6 |
فارسی |
زبان فارسی+نگارش خلاق |
2 |
1 |
|
7 |
تربیت بدنی2 |
تربیت بدنی2 |
|
1 |
|
8 |
------ |
جامعه شناسی خانواده
|
2 |
|
نکات قابل توجه
1- تمامی دانشجو معلمان اعم از مشمولین معرفی به استاد و سایرین در بازه زمانی مشخص شده (طبق جداول شماره 2الی6) نسبت به انتخاب واحد در سبد درسی تعریف شده رشته خود اقدام نمایند.
- دانشجو معلمان رشته علوم اجتماعی که مشمول معرفی به استاد می باشند و دو عنوان درسی افتاده یا پاس نشده دارند؛ ضرورت دارد که علاوه بر درس جامعه شناسی خانواده مطابق جدول 6 درس تطبیق داده شده با درس افتاده یا پاس نشده انتخاب و در بازه زمانی مشخص شده امتحان دهند.
- دانشجو معلمان رشته دبیری تاریخ به دلیل اینکه 9 واحد درسی از سبد درسی تعلیم و تربیت اسلامی را نگذرانده بوده اند و این دروس نیز قابلیت تطبیق با دیگر دروس نداشته، مشمول معرفی به استاد نمی گردند و باید واحدهای درسی باقی مانده را انتخاب نمایند. لازم به ذکر است کسانی که واحد افتاده نیز دارند باید با هماهنگی کارشناسی آموزش علاوه بر 9 واحد درسی باقی مانده از دروس تعلیم و تربیت اسلامی نسبت به انتخاب دروس تطبیق داده شده با عناوین دروس باقی مانده اقدام نمایند.
- امکان ارائه دروس نظری-عملی، عملی، کارگاهی و کارورزی به صورت معرفی به استاد مقدور نمی باشد.
4- به طور کلی ورودی های 91 رشته های دبیری که درس افتاده یا پاس نشده دارند؛ می بایست نسبت به انتخاب عنوان تطبیق شده با آن درس اقدام نمایند.به عنوان مثال دانشجوی دبیری تاریخ که درس مدیریت آموزشی را پاس ننموده است می بایست درس مدیریت آموزشگاهی که با آن تطبیق داده شده، انتخاب نماید.
5- انجام انتخاب واحد برعهده خود دانشجو می باشد و واحد آموزش پردیس هیچ مسئولیتی در این زمینه برعهده ندارد.
6- مهمان شدن دانشجو معلمان ورودی 91 به پردیس های دانشگاه فرهنگیان بلامانع است.
7- کلاس های درس در این نیم سال به مدت 16 هفته آموزش و یک هفته امتحانات پایانی برگزار می گردد.